Aquest divendres 30 de març la campanya ‘Banc Santander sense armes’, que promovem el Centre Delàs d’Estudis per la Pau de Justicia i Pau, l’Observatori del Deute en la Globalització (ODG) i SETEM, participarà a la Junta General d’Accionistes del Banc Santander.
Volem denunciar que el Banc Santander és la segona entitat financera espanyola que més inverteix en el sector armamentísitc i que la seva política corporativa de drets humans i responsabilidad social és incoherent amb les seves activitats reals.
Tot i el diàleg establert per les campanyes ‘Banc Santander sense armes’ i ‘Banca Limpia’ amb el Banc Santander, la seva política interna de finançament del sector de defensa és clarament insuficient i el col·loca en una lamentable posició de (des)honor, amb un total de més de 1.000 milions d’euros destinats a ajudar a la producció i comercialització d’armament en l’última dècada.
Aquesta acció forma part de l’estratègia d’activisme accionarial que ja anys està duent a terme SETEM. Precisament, la setmana passada vam participar a la Junta General d’Accionistes del BBVA. Us informarem de com evoluciona l’acció del divendres i si hi ha algun compromís de canvi del banc.