Ja tenim maleta pedagògica de l’ESS!

07/juny/2018 | Notícia

Amb la finalitat d’encabir en un cistell els recursos pedagògics que fem servir al projecte d’Aprenentatge Servei de l’Economia Solidària, hem creat la maleta pedagògica de l’ESS. Es tracta d’un cistell de vímet que recull 8 propostes d’activitats per treballar el consum responsable i l’ESS i un conjunt de materials didàctics per la realització d’aquests tallers. El cistell conté, entre d’altres coses, un mapa de Peters gegant, el DVD «Projecte Mòbil» sobre la fabricació de mòbils, un conte feminista, o fitxes per realitzar diversos jocs de rol.

Amb l’arribada de la maleta donem per finalitzat el curs sobre Economia Sociali Soliària per professorat que hem realitzat durant els mesos d’abril i maig de 2018. Utilitzant la metodologia de l’Aprenentatge Servei una desena de docents de secundària han estat partícips de les dinàmiques proposades per reflexionar sobre les desigualtats Nord-Sud, el procés de producció d’una samarreta o com aplicar una mirada feminista als nostres entorns laborals. El curs s’ha estructurat en 6 sessions presencials i una part de treball personal on cada docent ha aplicat els aprenentatges del curs amb el seu alumnat.

Durant la darrera sessió, cada docent va compartir amb la resta del grup la seva part pràctica i van donar exemples de com treballar les finances ètiques a l’aula d’una forma engrescadora o com parlar de Comerç Just a través d’un joc, entre d’altres.

Després de l’èxit d’aquesta segona edició ja estem preparant la tercera que serà les tardes dels dimecres dels mesos de gener, febrer i març de 2019. Així que reserveu-vos les dates!

** Consulta el Catàleg de Serveis de SETEM Catalunya, on trobaràs tot un seguit de tallers de sensibilització i moltes altres activitats educatives.