El dissabte 22 d’octubre a dos quarts de nou del vespre, en el marc de la Fira d’Economia Solidària de Catalunya (FESC), se celebrarà la II desfilada de roba produïda amb criteris d’Economia Solidària, en contraposició a la roba fabricada per la indústria tèxtil transnacional que vulnera els drets humans.
La roba que s’exposarà durant la desfilada està produïda seguint diversos criteris d’Economia Solidària, com el respecte als drets laborals i medioambientals. D’aquesta manera, les assistents a l’acte coneixeran els criteris de l’Economia Solidària emprats per produïr la roba presentada i la podran adquirir als estands de les organitzacions productores presents a la FESC. També es repartirà un catàleg de les marques participants, amb recursos per vestir lliure d’explotació.
Jornades laborals de fins a 14 hores diàries, explotació infantil, condicions laborals inhumanes i perilloses o l’absència de sindicats legalment constituïts són la realitat d’aquest sector a tot el món, en què el 80% de les persones que hi treballen són dones.
La desfilada vol recordar a la ciutadania que els 437€ de mitjana que es gasta en roba a l’any són decisius per a construir una altra indústria més enllà de la fast fashion. Una indústria alternativa respectuosa amb les treballadores, el medi ambient i la societat, que serà present a l’eix temàtic “vestim-nos” de la FESC. La desfilada vol demostrar també que ja és possible vestir-se amb criteris solidaris i sense col·laborar amb l’explotació laboral ni posant en perill els drets humans.
La II Desfilada de roba sostenible està organitzada per la campanya Som Comerç Just i Banca Ètica (impulsada per SETEM Catalunya, la XES, Alternativa3, FETS, FIARE i IntermonOxfam), la FESC, l’alumnat de l’Institut Salvador Seguí i el grup de teatre amateur Art Escena de Cardedeu.