Aquest divendres 4 de novembre a les 20h inaugurem l’exposició “A la brava compañerada de los Sin Tierra, que nos abrieron sus Campamentos y Asentamientos además de sus corazones” a Lafede.cat (c/Tàpies núm. 3) organitzada pel grup de participants del Camp de Solidaritat Brasil 2016.
L’exposició, que neix per donar veu a les injustícies vistes amb els propis ulls, es podrà visitar fins al 30 de desembre.
El passat estiu, el grup de participants del Camp de Brasil va tenir l’oportunitat de conviure amb families del Moviment MST, Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra, durant un mes.
Organitzat en 24 dels 26 Estats del Brasil, present a les cinc regions del país, l’MST és un moviment d’activisme polític i social fundat l’any 1984 amb tres objectius principals: la lluita per la terra, la lluita per la reforma agrària (distribució de terres) i la transformació social. Fins a la data, ha aconseguit conquerir la terra per a prop de 350.000 famílies brasileres, reagrupant a més de 1,5 milions de persones, mitjançant la lluita i l’organització dels treballadors rurals. La superfície conquerida per l’MST equival a 7 milions d’hectàrees, la qual cosa representa dos cops la superfície de Dinamarca.
La intenció d’aquesta exposició fotogràfica no és altra que donar a conèixer la situació socio-política del Brasil mitjançant les converses mantingudes amb la gent del moviment dels sense terra. Camperols i camperoles que viuen als campaments, dirigents nacionals, professores d’universitat i pares i mares treballadors; tots hi tenen cabuda en aquests retrats que posen de manifest les desigualtats i les injustícies que afronta el poble brasiler, però també la força del poder popular organitzat per combatre-les.
Esperem que ens acompanyeu en aquest viatge i pugueu connectar amb un Brasil desigual però en lluita.