Esdeviment final del projecte europeu Landmark: “Avançant cap a una Compra Pública Socialment Responsable”

10/març/2014 | Notícia

Sota el lema “Avançant cap a una Compra Pública Socialment Responsable”, el proper 27 de març tindrà lloc a Bremen l’esdeveniment final del projecte europeu Landmark, en el qual participa SETEM.

Quins reptes afronten els compradors públics a l’hora de comprar productes elaborats de manera socialment responsable? Com pot ser implementada la Compra Pública Socialment Responsable per part de les administracions públiques? Hi ha algun model per guiar-se o algun sistema de verificació fiable de les cadenes de subministrament? Quins són els riscos i les oportunitats de les auditories al terreny?

Aquestes i altres preguntes es debatran a l’esdeveniment final del projecte europeu Landmark a través de tallers i debats amb la participació de diverses persones expertes. Un dels objectius principals és mostrar les conclusions més destacades que han generat aquests darrers tres anys de col·laboració entre municipis i ONG. 

Begoña Planas, responsable de Compra Pública Ètica de SETEM, participarà a la taula rodona “Reptes i solucions en l’àrea de Compra Pública Socialment Responsable“. Consulta aquí el programa complet.

Sobre Landmark
La iniciativa Landmark (literalment en anglès, ‘fita’) vol convertir les autoritats locals europees en agents clau en el foment de condicions de treball justes pel que fa a certs productes adquirits pel sector públic europeu. Si es canvien els patrons de consum de les administracions públiques milloraran dràsticament les condicions laborals i de vida dels treballadors de l’Àsia i de zones de l’Àfrica subsahariana, sobretot en els sectors del tèxtil, l’alimentació, la construcció i l’electrònica.

En el projecte hi participem SETEM, ICLEI-Governments for Sustainability, Weed (Alemània), El Senat de Finances de la Ciutat Lliure Hanseàtica de Bremen (Alemània), Instituto Marques de Valle Flor (Portugal) i l’Ajuntament de Loures (Portugal), amb el finançament de la Unió Europea.

 

Si ets un comprador/a públic, personal d’ONG, decisor/a polític o representant d’una companyia certificadora, uneix-te al diàleg i participa a l’esdeveniment. 

La conferència tindrà lloc el proper 27 març de 2014 de 9h a 18h al Haus der Wissenschaft (Casa de la Ciència) a Bremen (Alemània). Està organitzada amb la col·laboració del projecte Cotton on to Fairtrade procurement. La nit abans de l’esdeveniment, et convidem a l’acte de benvinguda al Parlament de Bremen per visitar l’exposició del projecte Landmark.

>>> Registreu-vos en aquest esdeveniment gratuït utilitzant aquest formulari d’inscripció (disponible en anglès). Al web de Landmark trobareu més informació sobre el programa i altres informacions pràctiques.