El mapa col·laboratiu Pam a Pam ja suma més de 75 punts de consum responsable

09/gen./2014 | Notícia

Un mes després de la presentació de Pam a Pam, el mapa del consum responsable a Barcelona, la iniciativa ja compta amb més de 75 punts de consum responsable i economia solidària, gràcies a la xarxa de persones voluntàries que està construint de forma col·laborativa el mapa. 

Pam a Pam va arribar en plena època consumista del Nadal. Era la forma clau de potenciar un model de producció i consum on es prioritzen les persones i l’entorn, fugint de la lògica capitalista del màxim benefici econòmic, i facilitant la coherència entre el que es pensa, i allò que es consumeix.

El web www.pamapam.org permet cercar les iniciatives de consum responsable a la ciutat de Barcelona, ja sigui per districte o bé per sectors: banca, roba o alimentació, i és per això que pel llançament es van preparar una sèrie de càpsules de vídeo sobre les diferents temàtiques.

Un total de cinc vídeos ens apropen a Pam a Pam per explicar-nos que és possible vestir sense treball esclau per tal d’exigir el respecte dels drets fonamentals dels treballadors i treballadores que fabriquen la nostra roba, i ens posa fàcil trobar punts de roba de segona mà, producció artesanal i moda amb materials ecològics i reutilitzats. També ens ensenyen una altra forma d’alimentar-nos tenint cura del medi ambient i mantenint la proximitat dels productes que consumim, una forma d’eliminar intermediaris. I per últim, ens donen a conèixer una sèrie d’entitats financeres democràtiques i transparents que inverteixen en projectes per garantir una millora de l’entorn: la banca ètica.

Amb la presentació i llançament del web, vam realitzar la primera Ruta de Consum Responsable per Ciutat Vella per conèixer alguns exemples de punts de consum responsable dels que surten al web i així donar algunes idees per les compres de Nadal. El corre-botigues va mostrar als seus participants alternatives al consumisme actual: la botiga d’alimentació ecològica CeresNatural, la cooperativa d’inserció sociolaboral de roba de segona mà Roba Amiga, la botiga de d’artesania i de Comerç Just Homeonearth, la botiga-taller de roba i decoració Novedades i la banca ètica Oikocredit per finalitzar a SETEM on es van entregar les cistelles-regal amb material de sensibilització.

Participa!
>>> Suma’t a l’equip de recerca d’alternatives! Uneix-te a la xarxa de persones que ja fan crèixer el mapa afegint més punts de consum responsable! Només has d’enviar un correu electrònic a hola@pamapam.org i t’explicarem com ens organitzem.

>>> Uneix-te al grup de Facebook! Forma part d’aquest grup per estar al dia de les novetats de Pam a Pam i tot el que tingui a veure amb el consum responsable. Clica aquí!

>>> Si ets un comerç, suma’t al mapa! Si ets un comerç i estàs interessat en mostrar-te en el mapa, és molt fàcil. És gratuït i només cal que realitzis una entrevista amb l’equip de Pam a Pam, amb qui ompliràs un qüestionari amb els requisits socials i mediambientals del teu comerç per poder entrar a formar part d’aquesta iniciativa. Escriu-nos a hola@pamapam.org o truca’ns al 93 441 53 35.

>>> Utilitza el mapa per fer les teves compres responsables i comparteix-lo amb les teves amistats!

 

Un moment de la ruta del consum responsable a Ceres NaturalUn moment de la ruta del consum responsable a Ceres NaturalTaller-botiga de roba i decoració NovedadesTaller-botiga de roba i decoració Novedades

Autor: Pam a Pam et porta volant als comerços de consum responsable!