El Govern català ha aprovat el Pressupost de la Generalitat amb una davallada del 55% del pressupost de Cooperació, que passarà de 49 a 22 milions. Paral·lelament, el Parlament ha modificat la Llei de successions amb què la Generalitat deixarà d’ingressar 544 milions d’euros, 20 vegades el que s’està retallant a Cooperació.
La Federació Catalana d’ONGD (FCONGD), de la que formem part SETEM Catalunya, considerem inacceptable aquesta retallada que s’uneix a les que ha anat patint el pressupost de Cooperació al llarg dels últims anys.
Abans de la seva aprovació pel Parlament, i davant la gravetat de la situació, la Federació continuarà treballant per evitar una retallada d’aquesta magnitud que afectarà inevitablement la qualitat de la política catalana de cooperació i posarà en risc molts programes i línies d’acció engegades els últims anys.
Les ONG, tal com denuncien des de principis d’abril amb concentracions setmanals, estan segures que aquestes retallades socials portaran greus conseqüències en forma d’increment de les desigualtats ja que es deixaran d’atendre milers de persones sense recursos a casa nostra i arreu. La situació de pobresa i desigualtat exigeix, ara més que mai, no només mantenir sinó augmentar uns pressupostos que mai van ser suficients per atendre les necessitats socials a Catalunya o els compromisos de cooperació internacional.