Les administracions públiques a Europa compren mercaderies i serveis que tenen un cost total de 2 bilions d’euros cada any. Aquest és el cost de la provisió de transport, serveis sanitaris, educació, i altres serveis vitals públics. Però: Qui fabrica totes aquestes mercaderies i en quines circumstàncies?
L’exposició multimèdia “Sabem el què comprem?” arriba a Catalunya, on s’estarà des de l’octubre de 2012 fins al març de 2013. Durant aquests mesos, l’exposició seguirà un itinerari per diversos espais públics per a que tant els ciutadans com els responsables de l’administració pública s’acostin a la compra pública socialment responsable.
Podràs visitar aquesta exposició a
Barcelona: del 16 de novembre al 3 de gener a la Diputació de Barcelona (Edifici del rellotge: C/urgell 187)
Sabadell: del 3 de desembre al 10 de gener, al Vapor Llonch (Crta. de Barcelona, 208 bis).
Sant Boi: del 10 de gener al 11 de febrer, centre cívic.
Vilanova: del 11 al 28 de febrer, a l’Ajuntament municipal.
Sant Quirze: de l’1 al 31 de març, al centre cívic.
A través de l’exposició s’analitzen exemples de productes comprats per administracions públiques dels àmbits de l’electrònica, el tèxtil, la construcció i l’alimentació. Així, “Sabem el què comprem?” mostra les condicions de producció d’aquests sectors i alhora quina oferta de mecanismes i alternatives existeixen per a controlar-les.
“Sabem el què comprem?” consisteix en una estructura de material reciclat que serveix de suport a diverses informacions sobre la compra pública socialment responsable i on es poden trobar també varis materials impresos. Una pantalla serveix per a la projecció de material audiovisual sobre compra pública i les condicions laborals; i l’exposició inclou també un joc interactiu amb productes a través del qual s’analitza la cadena de producció i de subministrament de les compres d’algunes administracions públiques.
